Sahar blev min dag


Dagen borjade som sagt med en god frukost och paketoppning. ni ska fa se vad jag fick lite langre ner i detta inlagget. I alla fall visade denna dagen pa hur vanliga alla ar, vill du ha en kaffe? ska jag pressa farsk apelsinjuice till dig? jag gor det dar anna satt dig och vila vet ja! ut ur koket Anna jag det ar din fodelsedag du skall inte stada da. osv osv. men sant biter inte pa mig, kanske om jag var hemma men jag kan inte bara sitta utan att gora nagot. Jag och Addie plockade nya Iris till vasen i vardagsrummet (iris som ar gula, och iris som ar bla.... SARA sjung med!) sen snodde jag dammsugaren ett tag och efter det tog jag och laste en av Pennys miljarder tidningar en stund ute i solen. Pom pom kom forbi med farskt brod och en flaska dessertvin till mig, han ar absolut mig favorit pom pom i hela varlden! Efter det hjalpte jag penny med Zara lite och sen ringde telefonen och Addie kom med den till mig, jag trodde att det var Ruth men de visade sig att det var SARA, ah jisses vad glad jag blev! Det gjorde min dag verkligen! manga kramar till dig sara och jag hoppas att vi kan prata mer snart igen.

 
Efter det samtalet kunde ju inte dagen bli nagot annat att bra sa det var bara att satta igang att forbereda for BBQ-lunchen. gjorde i ordning mig och barnen, dukade bordet och fixade ihop en sallad. Zara var lite unsettled sa jag tog hand om henne, hon ar for sot sak ni veta. Gasterna anlande och sen flog tiden ivag. Vi drack vin, at jordgubbar, ost+kex, sedan at vi grillat kott med farskt brod och sallad och sen blev det dags for tarta. Efter en Kaffe och lite mer prat om sverige, droger, dollarkursen, vader och vind mm. var klockan plotsligt nastan 19 och "det roliga over" gasterna lamnade oss till stadning av x antal leksaker utspridda overallt och en del disk att ta hand om. da kom det igen "Anna, satt dig och ta det lugnt jag tar disken" men hur kul ar det att bara sitta" jag hjalpte i alla fall till Rod forsokte kora ut mig fran koket ett flertal ganger men jag lyckades halla mig kvar med ursakten att det faktiskt var min fodelsedag och att jag var the boss of the day. Gick ut istallet och hjalpte till att stada upp leksaker da Ruff lyckades sno ett par barbi-byxor fran Lily och sprang ivag. jag forsokte fanga bade byxorna och Ruff ett antal ganger utan storre frmgang. I alla fall slutade med att den smarta lilla hundvalpen gravde en grop i sanden lade mer byxorna i den och tackte over med jord igen. Smart tanker ni men han overlistade inte mig den gangen, jag lat honom gora det och sen fick jag honom att leka med en kratta istallet medan jag gick och gravde upp byxorna. och ja, Rob hade ganska kul inne i koket nar han foljde det hela fran koksfonstret, jag bjuder pa den!
Efter en dusch och lite frukt och yougurt till kvallsmat sitter jag nu har vid datorn och trodde att nagon kanske ville skype-a lite men det verkar dott. Far noja mig med att Sara ringde och att aven Pom Pom ringde i eftermiddags for att onska grattis en gang till och kolla hur min dag hade varit. Och den har varit riktigt bra, det ar inte varje ar man har sommarklanning, ater grillat sitter ute och ater pa sin fodelsedag. Ni ska fa nagra bilder fran dagen. varsegoda!
 

  • Penny valde sjalvklart att dekorera min tarta med ormar, bara for att retas men visst ar det fin!
  • jag ser konstig ut nar jag blaser ut ljusen och onskar mig nagot
  • sista bilden ar mina presenter jag fatt fran penny m familj, Pom Pom och Mel, pennys kompis. 2 linnen, en sjal, dessertfin, halsband med nyckel och 1 par flippflopp med jordgubbar pa! har aven fatt teckningar fran barnen :)
nu ska jag ga och sova men jag hoppas att jag kanske kan prata med nagon tidigt i morgon bitti, detta betyder att det ar fredag kvall hemma. ni som har tur och laser detta i tid vet i allafall att jag kommer vara inne pa skype da. Kram!

Pom pom pom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar