en efterlängtad Gott & Blandat

Saker jag inte berättat, saker jag sysslar med och saker som kanske är lite skoj att veta.

Reseplanering
Det håller jag på med nu och varje minut jag får ledigt och orkar greja med det. På måndag åker jag till sydney för att spendera 10 dagar där. Det skall jobbas, turistast och partayas såklart. Stadsliv here I come!
sedan har det äntligen börjat planeras för stora resan över nyår. Känns långt borta men om en månad slutar jag jobba för denna familjen och börjar istället en underbar resa med brorsan längst östkusten. Det kommer bli riktigt nice tror jag.

TV och musik
Mina vanor har ändrats eller bara när det gäller vissa saker. jag kollar på TV 2 kvällar i veckan. eller kollade snarare för ett av programmen är slut nu. Tisdagkväll=Top Gear, fruktansvärt bra tv-program skrattar så jag gråter. Som en nu äkta bonde fann jag programmet då de testade traktorer väldigt intressant och som blivande storstadsbo var även limosin-programmet oerhört skoj.
Onsdagkvällarna har vi varit bänkade framför "the block" ett renoveringsprogram. 4 par fick under 8 veckors tid renovera var sin lägenhet i samma hus. Varje vecka var det ett nytt rum som skulle renoveras och bedömmas av dommare. Veckopriser delades ut i form av förmåner för kommande veckas renovering och i sista programmet gick alla lägenheterna till aktion. Den lägenhet som blev såld för mest vann tävlingen.
Australiens musiksmak, ja inte visste jag vad det var men man möttes av gamla godingar som james blunt, Jack johnsson mm. Småtjejerna gillar Hanna montanas låtar och Taylor Swifth spelas en hel del på Pennys ipod också. Man mest förvånad blev jag nog när Penny sprang på löparbandet i vardagsrummet när jag först kom hit och Björn skifs hooked on a feeling spelades, kunde inte hålla mig för skratt.

Stan
Vi börjar bli igenkända i stan mer och mer. "Den äldre och den yngre men vems är barnet?" Det gör det inte bättre att folk  Griffith tydligen brukar skaffa barn väldigt tidigt. I allafall var expiditen i mataffären ärlig och frågade istället för att glo som alla andra gör eller gissa.
Förra veckan kom vi in till fruktaffären BROOMES, Gick till kassan efter att som vanligt ha fyllt hela vagnen med frukt och grönt och expiditen där utbrister. "men...var inte ni här och handlade här om dagen?" "jovisst" svarade vi glatt "men vi äter mycket grönt. Tydligen är det inte det vanligaste att man handlar en stor kartong och en bärkasse men frukt och grönsaker var tredje dag. ...undra varför. Aja, vi kan ju öven skylla på att harvas är i full gång.

Konsert*3
Torsdag kväll hade Lily dagis julkonsert, det var nog det est oorganiserade jag vart med om. Ljudet var dåligt, lokalen var varm och alla i publiken satt och pratade med varandra. I alla fall kom vi hem sent vilket vi gjorde även igår (fredags). Då hade hon istället balett konsert som började 18.30. vi trodde att hennes grupp skulle dansa först och sedan kunde vi enkelt åka hem för att slippa köra för mycket i mörkret. Detta var inte fallet utan de dansade först i andra akten. Första akten innehöll 22 DANSER!! och vilka danser sedan, Läraren/lärarna hade gjort för svåra danser för alla elever. Inte ens de äldsta ungdammoarna var synkade. Pinsamt värre, tacka vet jag medborgarskolan! Antar att jag är bortskämd med min saras dansuppvisningar. Ikväll är de inne i Griffith igen för andra dansföreställningen men jag och Zara är hemma och har det bra, hon sover och jag försöker få ihop detta blogginlägg samtidigt som jag skypear.

Kreativitet?
Bakade bullar förra veckan, John (en kompis till Rob) gillade dom väldigt mycket. Själv var jag ganska nöjd men jag fick använda mandelflingor istället för pärlsocker vilket gör att bullarna ser så gråa ut. Pärlsocker är fint! ööööööööh ja´ . Jag har även pysslat fram ett 15-tal kort till Penny som hon använt som tackkort för alla presenter till Zara. Har hjälpt barnen att göra julkort också. Lite gött att jobba med saker man själv tycker är ren hobby. tipptopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar