SYDNEY

Första intrycket var väl sådär, tjock bebis på 11 KG!!! Hur fasen kan en 6 månaders bebisd väga lika mycket som en potatissäck? I alla fall är det tydligen möjligt, haha. 2 skrikande barn gav mig huvudvärk både en och två gånger men man vänjer sig med allt. Det mesta går ju att lösa med en shoppingrunda tydligen så det var vad jag gjorde den dagen.

Regnet öste ner när jag anlände till sydney men som tur var kom solen med Matilda. Vi partade loss ordentligt och hade det sjukt skoj. Bondi beach besöktes och bruna blev vi, 30 grader och klarblå himmel. God glass och snyggt folk ;) ta det lugnt Kristina, jag har inte hittat någon pojkvän än ;D Vi hade en shoppingdag med middag på kvällen och sista kvällen blev det puben igen! Kalaskul vart det med! Sydney levererade på toppnivå! Vi besökte operahuset nattetid vilket var så snyggt som man inte kan föreställa sig men ännu bättre var vyn från flygplanet över harbour bridge och hela alltet! Jag såg troligtvis ganska fånig ut när jag log som aldrig förr från min singelplats på det lilla SAAB-flygplanet. kort och gott hade vi helt enkelt en perfekt weekend i sydney!

Man skall inte ha fördommar över andra människor men vissa saker sattes på plats. nämner inte mer om detta för jag ska inte bli en gnällbloggare. Kan inte påstå att jag är någon bra bloggare över huvud taget men med tanke på hur många som läser min blogg är ingen större skada skedd.

Jag gick och såg Harry Potter en kväll också, riktigt mysigt att gå på bio själv faktiskt. Hemma hade man väl klassats som weirdo men i sydney är allt möjligt tror jag. Så får be om ursäkt till alla som velat se den med mig på bio. Men bra var den! ingen som är förvånad gissar jag.

Ni kanske undrar om jag inte turistade mer men saken är det att det inte är lätt att få tillfällen över när man jobbar 130 timmar på 2 veckor. Tur att jag kommer tillbaka dit.

Ni där hemma verkar ha det bra bland snö och julstök. Här är det svårt att få julkänslan rätt när solen steker och lunchboxarna prioriteras. Så fort brorsan kommer blir det nog bättre, familj och jul hör liksom ihop men han är ju fast i frankfurt. Ska skicka över lite värme här ifrån så flygen börjar gå igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar