Avoca

Nu ser ni, nu ar vi i avoca pa holiday. en eller kanske tva veckor eller 10 dagar. Mycket snack och lite sanning. Avoca ligger 1.5 timme bilresa norr om sydney dit m[nga barnfamiljer aker for en vecka vid beachen, det ar barnvanligt men passar aven den som gillar surfing osv. sag som riktigt bra surfing igar (mycket battre an i sydney johan)

nu ska jag i alla fall precis hugga in pa laxen jag tillagat till mig sjalv. Det ar australia day idag ungefar som valborg skulle jag kunna tanka mig att det firas. ungdomarna super och brakar och foraldrar samlas for bbq och vin da ar det bra att ha en nanny som passar barnen. skont att jag fick lana belindas dator sa jag har nagot att gora for de lar bli sent. Ar 3 flaskor vin och 6 ol tillrackligt tror du? fragade wren belinda precis innan de gick.
Det ar inte gor skoj att vara pa holiday som nanny. hamisch maste sova i sin sang var annan timme och da ar det ju bra om jag kan ga tillbaka till huset med honom och nar jag val ar tillbaka till stranden med honom da tycker de andra att man skall pack aihop och dra sig hemmat sa jag springer mest fram och tillbaka med 12kg klumpen, bra traning antar jag. men sa far man ju tanka att det ar mitt jobb.. huset har daremot balkong och utsikt over stranden och havet sa jag skall inte klaga.

Matilda och hennes nannyfamilj kommer hit pa fredag sa da kan man ju tjota lite med henne, kanske (troligtvis) blir det val utgang kan tankas. Vi ser Pen och dem hela tiden pa stranden och lily och addie verkar valdigt glada over att se mig igen vilet varmer lite extra. saknar att livet pa landet lite. hade battre omstandigheter dar och var mer en del av familjen istallet for "hon som gor allt vi borde gora som foraldrar men inte orkar"


sa lange man har pengar kan man tydligen losa det mesta. men det ar sa mycket enklare att leva utan pengar

som avslutning skall ni fa en riktigt upp-piggande bild fran nar jag och bror min korde forstanning pa var resa. Man blev som en 10-aring igen och det verkar genomspeglats ganska bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar