gatumusikaner!

Jisses, jag bara älskar dem! Och det finns gott om dem här i sydney. Trubadurer, hinktrummisar, hopprepsbreakdancare och allmäna påverkade skummisar som för oväsen. Men hur man än vänder på det hela så blir det hela underhållning.

De som sitter och sjunger och plingar lite tillför ofta lite positiv känsla till shoppingen. hopprepsbreakdancare som de jag såg för några veckor sedan får en att stanna till och få en gratis dansshow ´+ att man blir av med småmynt! dansgruppen hette kanpai och var från japan. Jag och Aronsson såg en kille som var grymmast i stan på att trumma på hinkar. tanken på vad folk får sina ideer från och hur mycket de kämpar i sina liv för att nå dit de vill är underbar!

Men mest underhållande kanske ändå är det påverkade skumma gubbarna. Kommer främst att tänka på mannen i hawaiiskjorta i Cairns som jag och brorsan lyssnade på. underbart! han blåste ballonger och dekorerade stativet medan hans kompis stod och sjöng falskt för fulla muggar. DET ÄR VAD JAG KALLAR UNDERHÅLLNING! i alla fall får det mig att le flera månader efteråt vid blotta tanken.

1 kommentar:

  1. Dom var king! Jag brukar sätta på filmen jag spelade in när jag är på dåligt humör =)

    SvaraRadera