nya vanor

Nar man byter livstil och umgangeskrets sahar som jag gjort tillkommer en del nya vanor. Forutom alla arbetssysslor som att byta blojor och tvatta mm lar man sig mer om sig sjalv an vad man vill forsta sjalv.

En vanlig sommar dag hemma drar man bara pa sig bikinin och gar ut och lagger sig i solen, sa gjorde jag de forsta veckorna har ocksa men stannade inte i solen for mer an 20 min. Nu drar man pa sig ett fetinglager med solskyddsfaktor 30+ grabbar solglasogonen och kanner sig lagom cancerskyddad. Solglasogon har forresten aldrig varit min grej hemma i Sverige, jag har nog anvant dem mer som en accessoar an solskydd. Min nya vana ar att svara hogt for mig sjalv om jag glomt dem hemma aven fast det ar molnigt.

Men det ar inte bara praktiska vanor som andras, nar man bor hos familjer som inte kanner sitt verkliga jag tvingar i alla falll jag mig att prova nya saker man vill ju inte verka krasen... Kall mat till lunch har varit en standard de senaste 6,5 manaderna och jag kan inte pasta att jag klagar. Tonfisksallad ar en favorit for att inte tala om de kvallar da vi har hat takeaway sushi! yammie!

I ovrigt har jag utvecklat ett bra sinne for bade vin och bra kvallitet pa cappucino! Ar dock fortfarande inte beroende av nagon av dessa tva och hoppas kunna forsatta pa den nivan ett bra tag till.


Det ar sakert en hel del  andra saker som andrats men de marker troligtvis ni battre an jag,

1 kommentar:

  1. Så nu när du kommer hem får vi lära känna den nya Anna! En sofistikerad kaffe och vin-kännare!
    Kan bli spännande!
    Är du ens min kompis på skype förresten? skulle kunna va kul om du va det!

    SvaraRadera