resan, kangorooooos and other

7.43 pm

Nu sitter jag pa kontoret hos Rob och Penny, ofattbart och spannande. Trott som ett as men det aer inte sa konstigt med tanke pa resan.

Mamma korde mig till flygplatsen klockan 16 svensk tid i tisdags visserligen kom vi inte langre an till kvantum foran jag behovde kissa, men ni far ju forsta att jag var nervos! Det var tur att vi inforskaffade gi-brod och applen for allvarligt, flygplansmat ar det vidrigaste! Kanske  for att aggmuffins med spenat i inte ar min favorit, kanske for att man inte vill ata nar klockan egentligen ar 2 pa natten eller kanske for att citronyougurt inte heller ar sa gott.

Byte i frankfurt, byte i abu dabi (det gick bra ingen forsokte kopa mig!) och till sist byte i sydney.
jag som planerade att sova sa mycket som mojligt lyckades inte speciellt bra nar det visade sig att tv-skarmen framfor mig hade ett helt lager med filmer man bara fick valja och vraka mellan! dessverre sa blev det ju mindr5e lyckat mellan abu dabi och sydney. langsta resan och min tv-skarm kranglade. efter en kvart stangde den ned filmen och man fick borja om fran borjan igen,.man kunde inte valja kapitell utan fick i sa fall spola fram vilket tog nastan lika lang tid som att se om filmen. Hade man tur fick man se 5 nya minuter innan filmen stangdes av igen. Hann se 2 halva filmer med ljud och sedan sag jag nagra filmer pa grannarnas skarmar utan ljud. Sov gjorde jag knappt, 2 timmar lyckades jag med i strack pa en flygning. sedan 3*1 h pa resterande. Det basta planet var sjalvklart det lilla saab-flygplanet som tog mig fran sydney-Griffith. Solen lyste och man sag bra ut genom fonstret vid start och landning.
jag vill tacka sara for den underbara boken jag fick, den tog lite tid av i allafall.

Penny och hennes go'a mamma motte mig pa flygplatsen och med sig hade dem bebisen som fatt namnet SARA! Det ar ju komiskt i allafall! <3

Griffith verkar vara ungefar lika stort som VBG men familjen bor utan for denna stad. Da menar jag inte utanfor som i nordkroken, oxnered eller vanersnas utan mitt ute i ingenstans i ett stort hus med stora marker! Pa vagen hit somnade jag i bilen men hann vakna precis lagom till att fa se min forsta kanguru! hopp hopp! det var inte sa spannande men anda... det var live!! hehe^^

familjen verkar ha 3 utekatter vad jag sett an sa lange och en "arbets"hund.

nu vill jag inte skriva mer men ni vet att jag lever och mar bra!
Puss!

Don't worry be happy

3 kommentarer:

  1. Gött att du är nere och allt gick bra. Var Sara söt? :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har det bra :) Hette kängurun Bengt!!? :D

    SvaraRadera
  3. Ja bror hon ar sot som socker, och jattemjuk! du skulle gilla henne! ska visa henne pa bild senare :)


    nikkepikkepalm: hogst troligt att den hette det!

    SvaraRadera