skola, ormar, idol

8.07 pm

igar borjade vi dagen lugnt med att inte gora mycket alls, pennys mamma clarie bakade lite kakor som vi skulle ha med till skolan senare for att avtacka en larare som skulle sluta. skolan ligger nagra kilometer bort i neradha? och ar till storleken ungefar som sommarstugan skulle jag tro. 14 barn gar dar och det verkar vara upp till 6an men ar inte saker.

Idag gick jag och penny en liten promenad och hon berattade om ormarna sa nar det blir varmare om nagra veckor kommer jag standigt kolla ner pa marken. Hon sa att det inte var sa vanligt att man sag dom nara huset pga att katterna jagar bort dem men man skall anda vara forsiktig. Forresten har jag kallar jag den minsta katten till torsten. Kristina forstar varfor.. han mjauar hela tiden! och hoppar upp pa en nar man ater. men som sagt vi sparkar bara ivag den och sedan fortsatter som vanligt. Har om natten tror jag faktiskt att jag kan sparkat till honom ganska hart men jag sag honom inte ute i morkret nar jag skulle ga fran toa.

Jag har en egen ingang till mitt rum som aven leder till kontoret, sen har jag "egen" toa som ocksa har en ingang utifran och sedan ar det en ingang till resten av huset...eeeh forstod ni?

Idag har jag kort lite bil, vilket gick battre an jag trodde men gruset pa vagarna har ar ganska slirit sa det verkar som det ar latt att tappa kontrollen om man inte ar forsiktig.

ikvall har jag strykt och sedan at vi scrambleeggs, det var mums! aggen kom forovrigt fran garden, de har 10 hons. lokalproducerat! tjoho! Nu sitter jag har och kollar lite pa svenska idol. far ju kolla alla galningar som ar med. tack till sara som tipsade om den sjuka varmlandningen!

Far aven passa pa att gratulera Niklas pa hans fodelsedag! dagens lat blir da sjalvklart:

Sugar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar