Det regnar köttbullar?

ons, 10.19 pm

Börjar med att lägga upp en bild som beskriver tisdagen utmärkt, jag och Lily var ensamma hemma.


Vackert, inte sant?

Dagen rullade sakta framåt men som vanligt satte den fart när Addie kom hem från skolan. Läxor, en hel del lek och bus och sedan middag och förberedelser för sängdags hann vi med innan strömmen gick. Jaha, vad gör jag nu, jag visste att det fanns ljus i huset men inte var tändstickor eller tändare var. Bingo! som tur var Kom Pen och Rob hem bara 10 minuter senare, fram med alla ficklampor och barnen gick och lade sig. Oj glömde berätta att middagen var uppskattad av alla parter även mästerkocken själv, Köttbullar är aldrig fel!



I övrigt har mitt humör stigit i toppen både en och två gånger de senaste dagarna. Ett fint paket från mor och far innehållande ett armband och en välbehövlig reseguide plus lite svensk turism satt inte helt fel. Fick även present från Ruth och Chris("farmor och farfar") en scrapboking tidning, några böcker om australien och choklad! Inte nog med allt detta fick jag ett oerhört snyggt kort med posten idag, Tack fis-Emelie för detta!

Strömmen kom tillbaka efter 4-5 timmar och idag har varit en alldeles vanlig men regning vardag på Monia Gap Road.

Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre. - Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar