SNAKE!

En liten saga En helt vanlig morgon i Australien hade precis börjat. Anna stod och hängde första maskinen tvätt iklädd floppflopp shorts och linne. Tankarna var på annat håll när hon plötsligt hörde det rassla i buskarna, hon trodde att det var en av katterna, kollade dit och såg till sin förskräckelse något brunt ringla sig fram i löven två meter ifrån henne. I ren reflex sprang hon där ifrån, skrek lite väl valda ord på svenska som det var tur att ingen annan förstod och rös ett antal gånger medan hon stod på tryggare mark. Pen kom utspringande från kontoret och hade redan förstått att det måste vart en orm och sprang efter en spade men ormen var borta. Den hade krålat förbi tvättkorgen och in i buskarna på andra sidan tvättställningen. Som i alla bra sagor slutar även denna lyckligt, ingen kom till skada och ingen dog men skrämda blev vi nog allihopa... inklusive ormen.

Ormen var ganska liten men gla´ är jag för det, 1 m lång och tjock som en vattenslang. Jag såg aldrig huvudet för jag sprang men nu har jag iallafall sett en orm. "a good experience" som Rob sa när han fick höra om det.
Jag ska ärligt säga att jag tagit lite för lätt med det här med ormarna. Efter att ha sett Pennys näst intill panik och skräck över den lilla ormen börjar jag nog förstå att jag måste vara mer försiktig nu när vi vet att dom finns här. I framtiden blir det workingbootsen även när jag skall hänga tvätt.

Av någon konstig anledning hamnade jag i köket större delen av det resterande dygnet. Gjorde majs- och zucciniplättar och sedan Pizzabullar som vi skall ha på onsdag då det är rosabandetbrunch här. Sedan stod jag för lunchen bestående av zuccinipastasås med bacon och vitlök. kl 15 var jag klar med matlagningen och tog en paus för en liten promenad. Började tycka att alla pinnar jag såg var en orm så jag gick hem igen och då var det dags att skura golvet i köket och på toaletterna sedan dammsuga kontoret och mitt egna rum. Barnen kom hem och det var dags för läxläsning, bad, middag och en hel del strykning. Det var min dag det, hur var din dag? Jag vet att ni har svårt att kommentera här på bloggen men jag har en mail! anna_lojander@hotmail.com

gårdagens solnedgång

2 kommentarer:

  1. Heeej Anna! :)
    Du har helt rätt, jag glömmer jämt att kommentera dina blogginlägg. :P
    En liten rapport från min dag:
    Vaknade upp till ca -7 graderC och hela världen utanför huset såg ut att bestå av kristaller. Kändes som om det var mitt i vintern :)
    Sedan har det varit tentaplugg, lyssnat på musik och (det viktigaste) tappat upp en flaska av min hemmagjorda glögg för stundande provsmakning, så nu luktar det verkligen jul här :P
    Hadet bäst och AKTA dig för ormarna!!!
    KramKram :) //Jesper W

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att höra från dig!
    själv har jag svårt att förstå att det snart är november och mindre än 2 månader kvar till jul. Det känns som juli och jag ställer mig frågan varför jag inte är på svenska västkusten och badar. Istället fajtas jag med insekter i värmen och äter glass.
    Härligt att du då har tillräckligt med julstämning för mig med. Lycka till med glöggen så hörs vi!
    kramkram /Anna

    SvaraRadera