Harvey bay - Fraser Island

Harvey Bay såg vi inte för mycket om men vi hade världens goaste receptionist. En jobbig dansk gubbe i rummet som tjötade konstant om allt och inget och sa hade vi en euroboy. eller var han från Uruguay`? sak samma han var som de flesta andra fast pga översvämningar men enligt mig går allt om man vill och visst unvek vi allt regn och översvämningar på vår resa.

I alla fall åkte vi sedan ut på en 2 dagars tur till fraser Island.
Fraser Island är världens största sandö vilket innebär att det är en jävlans massa sand! (sand, sand, sand, sand, grus och stoff vilket jävla land. det är öken!) Touren var lite all inclusive, alla måltider var buffe och vi passade på att ata oss riktigt mätta för en gång skull. Turen i sig åkte runt på ön kors och tvärs, vi besökte två underbara sjöar en mindre vid namn Lake Wabby och den största på ön som heter Mc kenzie, där snorklade jag med små skåldpaddor. Helt sjukt var det. jag såg inte en enda fisk men sköldpaddorna simmade jag föbi var femte meter.
Fraser island har inga vidare vägar men det är riktigt, humm hur ska jag säga.. upplevelsevärt att ha brummat fram i 80km/h på den km långa stranden bland Dingos, turister och örnar.

För att vara lite extra hurtiga efter all mat vi åt gick vi upp 04.30 en morgon för att få se soluppgången och efter det en joggingtur på stranden.

Så till det här med vattnet. Vi fick helt enkelt sätta oss framför datorn ännu en gång och planera om. vår lösning när bussarna inte kunde passsera Rockhamton blev att backtracka tillbaka till brisbane för att sedan flyga över allt vatten. upp till mackay och sedan forstätta som vanligt med bussen upp till Cairns. Inga problem, det var bara att slänga ut lite mer pengar.