måndag igen

En ledig dag! igen

Idag började jag dagen på allvar vid 9.30 då  jag tog bussen in till stan och Sydney museum. Ni som känner mig väl vet att museum är inte en favoritsysselsättning men jag tog mig i kragen. Och ibland ska man väl förvåna sig själv också, Jag fann det stundtals väldigt intressant att läsa om hur sydney har byggts upp och historian bakom abourginer osv. Som tur var är inte sydneys museum jättestort så efter 1-2 timmar kunde jag gladeligen lämna stället 65 kr fattigare och förhoppningsvis något klokare. Drog som vanligt en liten fönstershopping på väg mot nya äventyr men efter att ha letat matställe för min nya diet slutatde jag på starbuck med en scones och en kopp te. Oerhört smakrikt! Yummie!

Sen knallade jag vidare till ett område som heter Surry Hills. Hittade en hel del mysiga affärer med allt från Fjällrävens Kånken ryggsäck till ittala glas. kände mig ju som hemma! tillbingade riktigt lång tid där och gick och smålog för mig själv som jag alltid gör när jag vimmlar runt i sydney. men tillslut tog jag bussen till bondi junction och ska nog försöka klippa till mig lite efter jag skrivit klart här. Det blir nog bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar