Blue mountains

Nu har vi gått och gått.. Känns som när jag och Emelie var ute och luffade fast idag gick vi utan packningen vilket vi är glada över. (Emelie! när jag kommer hem ska vi se på filmerna tillsammans!!iiiiih)

Three sisters besöktes igår en kort sväng och idag gick vi 4 timmar på vandringsleden genom regnskogen. Man passerar eucalyptusträd efter eucalyptusträd tillsammans med vattenfall och bäckar. Utsiktsplatserna tävlar mot varandra och trappstegen gör att vaderna får sig en rejäl träningsrunda. (inte för att mina vader var små innan...Tack vare pappsen!) Stundtals är man helt ensam och nästa sekund vimlar det av kamerabeväpnade asiater, fransoser, svenskar och annat bös. ´Blue mountains ligger 2 timmar med tåg utanför sydney mor och far ni bör fundera på att i allafall ta en dagstur hit när/om ni kommer. Det blåa diset som gett bergen sitt namn kommer från eucalyptusolja som dunstar.

Vi har även lyckats planera och bokat lite mer nätter framöver vilket känns väldigt bra. Boende är bokat fram till 4 januari (förutom nyårsnatten) och sedan är allt bokat i slutet på resan från ca 10de till 17de. Imorgon kväll sätter vi oss på en buss till Gold coast på 14 timmar och sedan är det nyårsafton. Därför passar jag på att önska alla godingar där hemma Gott Nytt 2011 och kl 14 svensk tid kan ni säga gott nytt år samtidigt som vi "aussies". På Gold coast kommer även Matilda och Aronsson vara så detta kan bli en riktig festlig nyår. 2 flaskor vin skall delas med bror för de är alldeles för tunga att bära runt på! maila gärna era nyårsplaner, jag är nyfiken här borta förstpr ni väl..

Vi ses 2011! Det är året jag kommer tillbaka till Sverige och det är året vi 91or intar systemet! Jisses hur ska det gå? Spännande! iiihh

1 kommentar:

  1. Ja ojojojoj hur ska detta gå :D Min första tanke var Kristina på nyår hemma hos mig, då hade vi kul allihop :D Minus toaletten... Vi har suttit och spelat lite på min julklapp till mig själv (WIIIIII) och Kristina var en riktig hejare på att klättra i flaggstång! Saknar en riktigt god panini dock.. Puss från dina två damer!

    SvaraRadera